Interaktywna droga do poznania Go
by Hiroki Mori (http://playgo.to),
tłumaczył Andrzej Bojar
Proste zasady zdobywania kamieni
- Wprowadzenie
- Jak zdobywać kamienie
- Problemy dla graczy 50 kyu - Zdobywanie kamieni przeciwnika będących w Atari!
- Problemy dla graczy 49 kyu - Trudniejsze bicie
- Problemy dla graczy 48 kyu - Zdobywanie różnymi metodami!
- Usuń wszystkich białych - Chwila odpoczynku
- Problemy dla graczy 47 kyu - Podwójne Atari
- Ruchy niedozwolone - Dodatkowa zasada do zapamiętania
- Problemy dla graczy 46 kyu - Myślenie o dwóch rzeczach
Więcej o zdobywaniu kamieni
- Problemy dla graczy 45 kyu - Poznanie Drabinki
- Kamienie, których nie można zabić
- Problemy dla graczy 44 kyu - Robienie dwojga oczu
- Problemy dla graczy 43 kyu - Semeai (wzajemny atak)
- Problemy dla graczy 42 kyu - Poznanie Uttegaeshi (snapback)
- Ko - ostatnia reguła do zapamiętania
- Problemy dla graczy 40 kyu - "Żuraw w gnieździe"
- Problemy dla graczy 39 kyu - Fałszywe oczy
- Problemy dla graczy 38 kyu - Walka w rogu
- Problemy dla graczy 37 kyu
Jak rozwija się gra
- Otwarcia - Gdy gra się rozpoczyna
- Otwarcia, część 2
- Problemy dla graczy 36 kyu - Faza środkowa
- Zakończenie - Jak liczyć terytorium?
- Zakończenie, część 2
- Rozcinanie kamieni - odłączenie ich od siebie!
- Defensywa - Zapobieganie przecięciu
- Skok przez jedno pole - bardzo dobry ruch
- Więcej o skokach
- Problemy dla graczy 35 kyu - Gdy gra jest prawie skończona
- Problemy dla graczy 34 kyu
- Przykłady gry
- Komi - mała premia dla białego
- Epilog - Gdzie dalej?
Ale będzie więcej!
Gdzie jest odpowiedź?
W zasadzie nie przewidziałem odpowiedzi na problemy, ponieważ powinieneś je odnaleźć poprzez
wielokrotne powtarzanie prób.
Jeżeli nie udało się Tobie znaleźć odpowiedzi na któryś problem w 100 próbach, daj mi znać przez e-mail.
Copyright 1997-1999, Hiroki Mori(mori@sainet.or.jp)
|