index/ nauka/ interaktywna droga/ dalej/ |
Problemy dla graczy 45 kyuPoznanie drabinkiTutaj mozesz nauczyć się kształtu zwanego drabinką (czasami również jest używana japońska nazwa shicho.)Wkrótce przestaniesz się zastanawiać, skąd wzięła się ta nazwa.
Zabierz biały kamień. Próbuj ciągle stawiać białego w atari, aż nie bedzie miał dokąd uciekać.
Udało Ci się? Nazywamy ten kształt drabinką ponieważ próbujesz gonić lub uciekać
sekwencją ruchów przypominającą wchodzenie po szczeblach drabiny lub
po kolejnych stopniach schodów.
Teraz znowu drabinka. Niestety, teraz jest Twoja kolej na uciekanie, ale w tym przykładzie, w przeciwieńswie do poprzedniego, można uciec.
Czy udało Ci się uciec spod nieustannego ataku białych? Teraz już wiesz, że jeżeli istnieje pomoc (w postaci przyjaznych kamieni) w na trasie drabinki to możesz uciec, ponieważ stajesz sie szybszy niż atakujący . A jaki będzie wtedy skutek dla atakującego? Bądź ostrożny, gdy próbujesz uciekać lub gonić metodą drabinki. Przysłowie Go - Nie graj w Go, jeżeli nie znasz drabinki.
|
index/ nauka/ interaktywna droga/ dalej/ |